Game:ভাৰতত কম্পিউটাৰ গেমাৰসকলৰ ৪৪ শতাংশই মহিলা, ডেভেলপাৰ মাত্ৰ ১২ শতাংশ

gramer

Game:

যদিও ভাৰতত মহিলা গেমাৰৰ সংখ্যা যথেষ্ট বৃদ্ধি পাইছে, তথাপিও কম্পিউটাৰ গেমৰ বিকাশ আৰু নেতৃত্বত তেওঁলোকৰ অংশগ্ৰহণ সীমিত। অল ইণ্ডিয়া গেম ডেভেলপাৰ্ছ ফ’ৰাম (এআইজিডিএফ), ক’ৰাল ৰিক্ৰুট আৰু এম-লীগৰ যৌথ প্ৰতিবেদন অনুসৰি ভাৰতৰ ৪৪ শতাংশ গেমাৰ মহিলা।

কিন্তু গেম ডেভেলপাৰ হিচাপে তেওঁলোকৰ উপস্থিতি মাত্ৰ ১২-১৪ শতাংশ। আৰু কাৰিকৰী কামত মহিলাৰ উপস্থিতি মাত্ৰ ৬-৯ শতাংশ আৰু নেতৃত্বমূলক পদত তেওঁলোকৰ অংশগ্ৰহণ ১০ শতাংশতকৈও কম।

উইমেন ইন গেমছৰ মতে, পৰম্পৰাগতভাৱে পুৰুষৰ আধিপত্য থকা গেমিংৰ ক্ষেত্ৰত মহিলাসকল উদীয়মান শক্তি হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে। ভাৰতৰ ৪৪ শতাংশ গেমাৰ এতিয়া মহিলা। অৰ্থাৎ দেশত ২৬ কোটি বা ২৬ কোটিতকৈও অধিক মহিলা গেমাৰ আছে। কিন্তু এই অগ্ৰগতিৰ পাছতো গেমিং উদ্যোগত বিশেষকৈ সৃষ্টিকৰ্তা হিচাপে মহিলাৰ উপস্থিতি বিশেষকৈ নিৰ্মাতা, ডেভেলপাৰ আৰু নেতৃত্বৰ পদ, সীমিত।

ম’বাইল প্ৰিমিয়াৰ লীগৰ (এমপিএল) মুখ্য কাৰ্যবাহী বিষয়া নমৰথা স্বামীয়ে কয়, ‘গেমিং উদ্যোগৰ উন্নতিৰ বিশাল সম্ভাৱনা আছে আৰু ইয়াৰ বিকাশত মহিলাসকলৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা আছে। মহিলাসকলক অন্তৰ্ভুক্ত কৰি আমি কেৱল মহিলাসকলক উপকৃত কৰাই নহয়, সামগ্ৰিকভাৱে উদ্যোগটোক সমৃদ্ধ কৰোঁ।

(বিশ্বৰ প্ৰথম মহিলা ডেভেলপাৰ) লিগেচিয়ে আমাক সোঁৱৰাই দিয়ে যে গেমিংৰ ভৱিষ্যতত মহিলাৰ প্ৰয়োজন কেৱল খেলুৱৈ হিচাপেই নহয়, সিদ্ধান্ত গ্ৰহণকাৰী, ডিজাইনাৰ আৰু বিপ্লৱী নাৰীৰ প্ৰয়োজন। আমাৰ বাবে এইটো এটা বিশেষ মুহূৰ্ত, যেতিয়া আমি সীমা ভংগ কৰিব পাৰো আৰু অপ্ৰতিনিধিত্বৰ চক্ৰ ভাঙিব পাৰো।”

এই লিংগ বৈষম্য দূৰ কৰিবলৈ প্ৰতিবেদনত কিছু পৰামৰ্শ আগবঢ়োৱা হৈছে, য’ত শক্তিশালী STEM (বিজ্ঞান, প্ৰযুক্তি, অভিযান্ত্ৰিক আৰু গণিত) শিক্ষাৰ প্ৰসাৰৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া, অন্তৰ্ভুক্ত নিযুক্তি নীতি ৰূপায়ণ আৰু মেণ্টৰশ্বিপ আৰু নেতৃত্বৰ প্ৰশিক্ষণ প্ৰদান কৰা আদি অন্তৰ্ভুক্ত।

ইয়াৰ উপৰিও প্ৰতিবেদনত লিংগ বৈচিত্ৰ্যৰ ব্যৱসায়িক সুবিধাসমূহৰ ওপৰত আলোকপাত কৰা হৈছে আৰু প্ৰকাশ কৰা হৈছে যে বৈচিত্ৰময় দলসমূহে সাধাৰণতে আৰ্থিক আৰু কৌশলগতভাৱে উন্নত প্ৰদৰ্শন কৰে।

Exit mobile version