Ganga Vilas Cruise New Update :
পৃথিৱীৰ সৰ্ববৃহৎ নদীত চলা ক্ৰুজ ‘গংগা বিলাস ক্ৰুজে’ ইয়াৰ যাত্ৰা ইতিমধ্যে আৰম্ভ কৰিছে । উত্তৰ প্ৰদেশৰ ঐতিহাসিক তীৰ্থনগৰী বাৰাণসীৰ পৰা এই ক্ৰুজখনে ৩৯ জন যাত্ৰীৰ সৈতে ৫১ দিনীয়া যাত্ৰাৰে ডিব্ৰুগড়ত অভিমুখে আহিছে ৷ উল্লেখ্য যে এই যাত্ৰাৰ অংশীদাৰ হোৱা প্ৰতিজন যাত্ৰীয়ে ব্যয় কৰিছে প্ৰায় ২০ পৰা পৰা ২৫ লাখ টকা ।
এই বিলাসী ক্ৰুজৰ বিষয়ে মানুহৰ মাজত উন্মাদনা আছে । মানুহে ইয়াৰ ছবি, ইয়াৰ ভিতৰভাগ চাব বিচাৰে। পৰৱৰ্তী যাত্ৰাকালৰ বাবে ক্ৰুজৰ টিকটসমূহ ২০২৪ ৰ মাৰ্চ লৈকে সম্পূৰ্ণৰূপে বুক কৰা হৈছে । গংগা বিলাস ক্ৰুজৰ ৰাজকীয় যাত্ৰাৰ সৈতে ভাৰতীয় সংস্কৃতি প্ৰত্যক্ষ কৰিবলৈ মানুহে ইমান বৃহৎ পৰিমাণৰ ধন খৰচ সাজু হৈছিল । এই ক্ৰুজত সকলো সুবিধা আছে যিয়ে আপোনাক ৰজা আৰু মহাৰাজাৰ দৰে অনুভৱ কৰাব।
গংগা ক্ৰুজৰ ৰাজকীয় শৈলীৰ বিষয়ে ইমান আলোচনা কৰা হৈছে। নিৰ্মাতাৰ বিষয়ে জনাটোও গুৰুত্বপূৰ্ণ। গংগা বিলাস ক্ৰুজৰ গৰাকী হৈছে ৰাজ সিং। ক্ৰুজ খন নিৰ্মাণ কৰিছে অন্তৰা লাক্সুৱেৰী ৰিভাৰ ক্ৰুইজ কোম্পানীয়ে। ৰাজ সিং এই কোম্পানীটোৰ মুখ্য কাৰ্যবাহী বিষয়া আৰু প্ৰতিষ্ঠাপক।
এই বিলাসী ক্ৰুজৰ বিষয়ে এটা টিভি চেনেলৰ সৈতে হোৱা বাৰ্তালাপত তেওঁ কয় যে ই আন ভ্ৰমণতকৈ সম্পূৰ্ণ পৃথক। এই ক্ৰুজ এটা ব্যক্তিগত কোম্পানীৰ দ্বাৰা পৰিচালনা কৰা হৈছে । ইয়াৰ কাৰ্যপ্ৰণালী ভাৰতীয় দ্বীপ জলপথ প্ৰাধিকৰণৰ দ্বাৰা অনুমোদিত ৷ যি জাহাজ, বন্দৰ আৰু জলপথ মন্ত্ৰালয়ৰ অধীনত আছে ।
অশোধিত তেল তৈয়াৰ কৰা এটা কোম্পানীটোৰ গৰাকী ৰাজ সিঙে ১৫ বছৰ ধৰি এই ব্যৱসায়ত জড়িত হৈ আছে ।এতিয়ালৈকে তেওঁৰ কোম্পানীয়ে নটা তাৰকাযুক্ত বিলাসী ক্ৰুজ নিৰ্মাণ কৰিছে । তেওঁ নিজেই এজন বন্যপ্ৰাণী বিশেষজ্ঞ।
উল্লেখ্য যে ৰাজক এটা অনুষ্ঠানত বক্তা হিচাপে আমন্ত্ৰণ জনোৱা হৈছিল। অনুষ্ঠানটোত কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰী সৰ্বানন্দ সোণোৱালো উপস্থিত আছিল। এই কাৰ্যসূচীত ৰাজ সিঙে তেওঁৰ ভাষণত কয় যে আমি পানী পৰ্যটনৰ প্ৰচাৰ কৰা উচিত ।
আনহাতে ক্ৰুজৰ গৰাকী ৰাজ সিঙে কয় যে, ইয়াৰ ডিজাইনিং আৰু ভিতৰভাগ ড: অনিপূৰ্ণা গেনিমালাই কৰিছে। ইয়াত ভাৰতীয় সংস্কৃতি আৰু পৰম্পৰাৰ কথা মনত ৰাখি ইয়াক প্ৰস্তুত কৰা হৈছে ।
ক্ৰুজৰ ডিজাইনত উজ্জ্বল আৰু পাতল ৰং ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে। ভাৰতীয় সংস্কৃতিৰ কথা মনত ৰাখি শিল্পকৰ্মবোৰো সিদ্ধান্ত লোৱা হৈছে। ক্ৰুজসজ্জাৰ গুৰুত্ব মেক ইন ইণ্ডিয়া আৰু ভাৰতীয়তাৰ ওপৰত।
ৰাজ সিঙে কৈছিল যে তেওঁৰ সম্পূৰ্ণ লক্ষ্য হৈছে ক্ৰুজত অহা পৰ্যটকক এটাৰ পৰা আন এটা অভিজ্ঞতা দিয়া। তেওঁ কৈছিল যে ইয়াত খাদ্য আৰু পানীয়ৰ বহুতো বিকল্প আছে। মহাদেশীয় খাদ্যও পৰিৱেশন কৰা হ’ব । ক্ৰুজত নন-ভেজ খাদ্য পৰিৱেশন কৰা নহ’ব।
ক্ৰুজ নিৰ্মাণত কিমান টকা ব্যয় হয় ?
ক্ৰুৰ গৰাকী ৰাজ সিঙে কয় যে ,গংগা বিলাস ক্ৰুজৰ দৈৰ্ঘ্য ৬২ মিটাৰ। এই ক্ৰুজটো সম্পূৰ্ণৰূপে ভাৰতত নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। ইয়াক প্ৰস্তুত কৰিবলৈ প্ৰায় ৬৮ কোটি টকা খৰচ হৈছিল।
তেওঁ কয় যে যদি এই ক্ৰুজখন বিদেশত প্ৰস্তুত কৰা হয় ৷ তেন্তে ইয়াৰ ব্যয় দুগুণ হ’লহেঁতেন। এই ক্ৰুজে মেক ইন ইণ্ডিয়াৰ চৰ্ত সম্পূৰ্ণৰূপে পূৰণ কৰে।
এই কোম্পানীটোৱে গংগা বিলাস নিৰ্মাণ কৰিবলৈ সময় লয় তিনি বছৰ । কোম্পানীটোৰ প্ৰতিষ্ঠাপক ৰাজ সিঙে কয়, সাধাৰণতে এটা ক্ৰুজ নিৰ্মাণ কৰিবলৈ ডেৰ বছৰ লাগে ৷
কিন্তু গংগা বিলাস নিৰ্মাণ কৰিবলৈ তিনি বছৰ লাগিছে। ইয়াৰ নিৰ্মাণ কাৰ্য ২০১৯ চনত আৰম্ভ হৈছিল। ক’ভিডৰ বাবে অৱশ্যে অলপ বেছি সময় লৈছিল। ক্ৰুজৰ ভিতৰ ভাগ নিৰ্মাণত অত্যাধুনিক ডিজাইনত বিশেষ গুৰুত্ব দিয়া হৈছে ।
ক্ৰুজ খনে যাত্ৰাকালত অতিক্ৰম কৰিব ২৭ খন নদী :
এই ক্ৰুজখন উত্তৰ প্ৰদেশ, বিহাৰ, পশ্চিম বংগ, বাংলাদেশ, অসমৰ মাজেৰে পাৰ হ’ব। এই সময়ছোৱাত ২৭ খন নদীৰ বুকুৰে পাৰ হ’ব।
ক্ৰুজ খন ভাৰতীয় আভ্যন্তৰীণ জলপথ পৰিবহনৰ অংশ। এই ক্ৰুজখন সম্পূৰ্ণৰূপে প্ৰদূষণমুক্ত। ইয়াৰ নিজা এছ টি পি প্ৰকল্প আছে। অৰ্থাৎ ক্ৰুজৰ লেতেৰা ?সামগ্ৰী গঙ্গালৈ নাযায়।
এই ক্ৰুজৰ সুৰক্ষাৰ বাবে জাহাজসমূহ মোতায়েন কৰা হৈছে । এই গাইড জাহাজবোৰে ইয়াক সুৰক্ষিত কৰিব।
যেতিয়া আন্তৰ্জাতিক পৰ্যটক আহে, তেওঁলোকে বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ সুবিধা বিচাৰে। এই ক্ৰুজ খন আন্ত:ৰ্জাতিক পৰ্যটকৰ পচন্দ অনুসৰি নিৰ্মাণ কৰা হৈছে । সেয়েহে ইয়াৰ যাত্ৰীসকলে ইয়াত সকলো সুবিধা লাভ কৰিছে।
তেওঁলোকৰ মনোৰঞ্জনৰ বাবে সংগীতৰ নিশা, সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠান, সংগীত আদিৰ ব্যৱস্থা কৰা হয়। ইয়াত জিম, স্পা, মুকলি বাগিচা, মুকলি বেলকনি আছে ।
মনকৰিবলগীয়া যে, এই ক্ৰুজখনে ৫১ দিনত ৩২০০ কিলোমিটাৰ অতিক্ৰম কৰিব।