শিক্ষানুষ্ঠানসমূহত হিজাবৰ ওপৰত থকা নিষেধাজ্ঞা প্ৰত্যাখ্যান কৰিবলৈ উচ্চ ন্যায়ালয়ে দিয়া ৰায়ৰ ওপৰত জনোৱা আবেদন গ্ৰহণ কৰিবলৈ নিৰ্দেশ কৰ্ণাটক চৰকাৰক ৷
সৰ্বোচ্চ ন্যায়ালয়ে প্ৰথমে জৰুৰী শুনানিৰ বাবে অনুৰোধ কৰাৰ পিছত স্থগিত বিচৰা কিছুমান আবেদনকাৰীৰ বিষয়ে উদ্বেগ প্ৰকাশ কৰিছিল, এই গোচৰটোৰ পৰৱৰ্তী শুনানি ৫ ছেপ্টেম্বৰৰ বাবে নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছিল । ন্যায়াধীশ হেমন্ত গুপ্তা আৰু সুধাংশু ধুলিয়াৰ দ্বাৰা গঠিত বিচাৰপীঠে ঘোষণা কৰে, “আমি ফ’ৰাম শ্বপিং কৰিবলৈ অনুমতি নিদিওঁ।” আপুনি কেৱল এটা দ্ৰুত সঁহাৰি বিচাৰে। এতিয়া কি বেলেগ ।
এই বছৰৰ মাৰ্চ মাহত, কৰ্ণাটক উচ্চ ন্যায়ালয়ে এই ৰায় দিছিল যে হিজাব পিন্ধাটো এক অত্যাৱশ্যকীয় ধৰ্মীয় অনুশীলন নহয় যাক সংবিধানৰ অনুচ্ছেদ ২৫-ৰ অধীনত সুৰক্ষিত কৰিব লাগে। উদুপীৰ চৰকাৰী প্ৰাক-বিশ্ববিদ্যালয় ছোৱালী মহাবিদ্যালয়ৰ মুছলমান শিক্ষাৰ্থীৰ এটা দলে শ্ৰেণীত হিজাব পিন্ধাৰ অধিকাৰৰ বাবে আবেদন কৰিছিল, কিন্তু তেওঁলোকৰ অনুৰোধ অস্বীকাৰ কৰা হৈছিল। তাৰ পিছত, কেইবাজনো লোক আৰু গোটে উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ ওচৰত এই ৰায়ৰ বিৰুদ্ধে আপীল কৰিছিল। প্ৰাক্তন মুখ্য ন্যায়াধীশ এন ভি ৰমনাৰ নেতৃত্বত বিচাৰপীঠৰ সন্মুখত জৰুৰী শুনানিৰ বাবে গোচৰবোৰ বাৰে বাৰে উত্থাপন কৰা হৈছিল, কিন্তু সেইবোৰ কেতিয়াও নিৰ্ধাৰিত কৰা হোৱা নাছিল।
ন্যায়াধীশ ৰমনাৰ কাৰ্যকালৰ অন্তিম সপ্তাহত, গোচৰটোৰ অৱশেষত শুনানিৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত কৰা হৈছিল। চিজেআই ইউইউ ললিতৰ শপত গ্ৰহণৰ পিছত প্ৰথম কৰ্মদিনত, ইয়াক শুনানিৰ বাবে নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছিল। এটা আপীলত লিখা আছিল, “চৰকাৰী কৰ্তৃপক্ষৰ সৎ মাতৃত্বপূৰ্ণ আচৰণ… শিক্ষাৰ্থীসকলক তেওঁলোকৰ বিশ্বাস পালন কৰাত বাধা দিছিল আৰু ইয়াৰ ফলত আইন-শৃংখলাৰ এক অবাঞ্ছিত পৰিস্থিতি ৰক্ষা হৈছিল।” ইয়াত লিখা আছিল, “তীব্ৰভাৱে নিজৰ মন প্ৰয়োগ কৰাত ব্যৰ্থ হৈছিল আৰু পৰিস্থিতিৰ গুৰুত্বৰ লগতে ভাৰতৰ সংবিধানৰ ২৫ নং অনুচ্ছেদৰ অধীনত সন্নিবিষ্ট অত্যাৱশ্যকীয় ধৰ্মীয় আচৰণৰ মূল দিশটো বুজিব পৰা নাছিল ।” হিজাব বা হেডস্কার্ফ পিন্ধা টো ইছলাম ধৰ্মৰ অনুশীলনৰ বাবে অত্যাৱশ্যকীয়,” আবেদনখনে লগতে কয়। এইটো উল্লেখ কৰিব লাগিব যে হিজাবক লৈ বিতৰ্ক জানুৱাৰীত আৰম্ভ হৈছিল যেতিয়া উদুপীৰ চৰকাৰী পিইউ মহাবিদ্যালয়ৰ ছয়গৰাকী ছাত্ৰীক চৌহদলৈ প্ৰৱেশ কৰিবলৈ অস্বীকাৰ কৰিছিল কাৰণ তেওঁলোকে সেইবোৰ পিন্ধি আছিল। তেওঁলোকক প্ৰৱেশ কৰিবলৈ নিষেধ কৰি, প্ৰতিষ্ঠানটোৱে এক অভিন্ন কোড প্ৰয়োগ কৰিছিল। ইয়াৰ প্ৰতিবাদত শিক্ষাৰ্থীসকলে চৌহদৰ গেটত বহি প্ৰতিবাদ সাব্যস্ত কৰে।
কেইবাখনো উদুপী মহাবিদ্যালয়ত হিন্দু শিক্ষাৰ্থীৰ এটা দলে গেৰুৱা স্কাৰ্ফ পৰিধান কৰাৰ সময়ত শ্ৰেণীত উপস্থিত থাকিবলৈ আৰম্ভ কৰি সঁহাৰি জনাইছিল।
বহুতো মুছলমান গোটে ইয়াক ধৰ্মৰ স্বাধীনতাৰ অধিকাৰৰ ওপৰত উলংঘন হিচাপে দেখাৰ সৈতে, সমস্যাটো অতি সোনকালে ৰাজ্যখনৰ আন অঞ্চলবোৰলৈ দাবানলৰ দৰে বিয়পি পৰিছিল । চৰকাৰে হস্তক্ষেপ কৰাৰ পিছত কৰ্ণাটকৰ সকলো শিক্ষাৰ্থীক “ইউনিফৰ্ম কোড মানি চলিবলৈ” নিৰ্দেশ দিয়া হৈছিল, এনেদৰে হিজাব আৰু গেৰুৱা স্কাৰ্ফ পিন্ধাটো অবৈধ ঘোষণা কৰা হৈছিল।
কৰ্ণাটকৰ শিক্ষা পৰিষদে ৫ ফেব্ৰুৱাৰীত এক বিজ্ঞপ্তি জাৰি কৰি কয় যে শিশুসকলৰ বাবে কেৱল বিদ্যালয়ৰ অনুমোদিত ইউনিফৰ্মৰ অনুমতি দিয়া হ’ব; শৈক্ষিক সুবিধাসমূহত অন্যান্য ধৰ্মীয় পোছাকৰ অনুমতি দিয়া নহ’ব। নিৰ্দেশনাত কোৱা হৈছিল যে শিক্ষাৰ্থীসকলে “সমতা আৰু ঐক্যৰ মনোভাৱৰ সৈতে ভালদৰে খাপ খোৱা কাপোৰ পিন্ধিব লাগে, আৰু সামাজিক শৃংখলা উলংঘা নকৰে” যদি পৰিচালনা সমিতিৰ দ্বাৰা ইউনিফৰ্ম বাধ্যতামূলক নহয়।